Digiplay: spelend leren met nieuwe media 12-05-2025 15:30
maandag 12 mei 2025 15:30 - 17:00
Locatie Dieren, de Zoomerij Dieren
Categorie Jeugd & jongeren
Tags 6-9 jaar 9-12 jaar Digiplay tegen betaling
Beschikbaarheid nog 10 beschikbaar
Download Toevoegen aan agenda
Terug

Digiplay: spelend leren met nieuwe media

Eenvoudig leren programmeren

Verzorgd door de Zoomerij

Maak kennis met de programmeerbare robot Ozobot, geschikt voor elk niveau. Het robotje kun je op papier van alles uit laten voeren, maar ook op een tablet zijn er eindeloze mogelijkheden met betrekking tot het programmeren! De Ozobot kan geprogrammeerd worden door middel van kleuren, lijnen en basis programmeertaal. Teken lijnen in verschillende kleuren en maak verschillende kleurcodes waardoor het kleine robotje verschillende manoeuvres uitvoert.

Wat is Digiplay?
Digiplay is een prikkelende activiteit waarbij kinderen van 8-12 jaar verschillende nieuwe technieken kunnen ontdekken door er zélf mee te gaan spelen en ermee aan de slag te gaan. Een spel ontwerpen met virtual reality, een drone of robot programmeren of een app bouwen, bijvoorbeeld. Iedere keer is er een ander thema of onderwerp.

Met de Digiplay-activiteiten worden kinderen uitgedaagd om vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om succesvol deel te kunnen nemen aan de maatschappij van de toekomst, zoals creatief denken, problemen oplossen, samenwerken, computional thinking en informatie vinden en verwerken. In plaats van consumeren gaan ze próduceren.
De middagen worden begeleid door mediacoaches van de Bibliotheek, die de nieuwe technieken ook laten zien op scholen. Maar omdat tijdens de medialessen op scholen niet álle kinderen de mogelijkheid hebben om zelf te ervaren hoe iets werkt, krijgen ze die gelegenheid wel met de Digiplay-activiteiten in de Bibliotheek.

Digiplay.png


Dit product is momenteel niet reserveerbaar, neem contact op met uw bibliotheek.